Srijeda, 01 Srpanj 2015 19:41 Napisao

7. Prvenstvo Konavala u Udičarenju / Izvještaj

Kažu da smo sami kao kapljica u moru, a zajedno kao ocean.

Kažu da smo sami kao kapljica u moru, a zajedno kao ocean. Upravo tim riječima bi opisao 7. Prvenstvo Konavala u udičarenju. Događaj na kojem se vidi zajedništvo, prijateljstvo i ljubav prema moru, a bez toga se ne može...

U četvrtak, 25. lipnja na Luci u Čilipima održano je 7. Prvenstvo Konavala u udičarenju. Natjecalo se u ekipama po dvoje na popularnim konavoskim postama od Komaja do Močića. Ukupno 26 ekipa odmjerilo je snage u tradicionalnim konavoskim tehnikama ribolova gdje je ribolov dopušten isključivo udicama s kraja. Ulov nije izostao, a Konavle su još jednom pokazale da kriju iznimne talente u udičarenju. No, vratimo se prvo 7 dana unatrag kako bi vam bolje dočarali dušu ovog specifičnog natjecanja...

7 dana do Udičarenja

Zvoni mi telefon. Zove me Nikša, inače predsjednik DVD-a Čilipa da bi htio napraviti kratki sastanak na temu Luke jer je more "odradilo svoje". Pukla je greda na krovu, propao je agregat, nema vode, netko je ukrao 3 boce plina, muziku, gradele... (Kupalište "Luka" Čilipi je mjesto održavanja Udičarenja već 7 godina). Dolazim na sastanak i dogovaramo akciju "spašavanja i osposobljavanja" Luke za Udičarenje.

"Ako laste znače proljeće, onda Udičarenje znači ljeto" - razmišljam u sebi siguran da ovo moramo napraviti inače od Udičarenja ni U. Subota je taj dan. Za voditelja projekta nameće se jedno jedino ime - Zlatko, meštar par excellence za sve, pogotovo za drvo. Sranje. U petak večer je humanitarni party u Sierre i Zlatko pušta glazbu. (Ako je Ludo More utočište za sve ljubitelje mora, ribolova i nautike, onda je Sierra utočište za Ludo More). Zovem ga ni ne sluteći u negativan odgovor. "Ma nema frke!" - kaže. "Kupiš me u 9 i krećemo!".

Dok nazdravljamo uz milozvučne hitove Mate Granfarole mislima smo na Luci. (Mate Granfarola je slobodni umjetnik, glazbenik i restaurator iz malenog sela Popovići nadomak Čilipa).

Kupim Zlatka oko 9, idemo u nabavu i krećemo prema Luci. Dolje nas čeka domaćin, Maro. Bitna figura Luke ali i Udičarenja. Maro je zadužen za SVE na Luci. Kako da vam to pobliže dočaram. Ako Maro nije na Luci, onda vjerojatno nema goriva. On je dolje, on je Luka. Isti tren se bacamo na posao.

Sve skupa nas je 8. Tu su Zlatko i Maro, Vlaho, drugi Vlaho, Stijepo, Ivica, ja i kravosas od jedno metar ipo koji je Maru zaželio dobro jutro. Ivica naganja zmiju, omotava je oko vesla i seli na obližnje kupalište s kojim u zadnje vrijeme nismo u najboljim odnosima.

Kravosac

Bacamo se na posao. Vlaho, Ivica i Vlaho na suđe, Stijepo na struju, Maro na metlu, a ja i Zlatko na agregat. Uz soundtrack laganog rominjanja kiše, preko 150 skalina, izgubljene dizne i pola sata živciranja do novog agregata. Ali hej, uspjeli smo. Leti piljevina Lukom dok montiramo novu gredu i dajemo finalni touch ovom prekrasnom kupalištu. Neka igre počnu...

• luka-1
  • luka-7
  • luka-8
  • luka-9

Dok sjedimo u Sierre na tostu i pobjedničkoj pivi zvone telefoni za prijave. Točno 26 ekipa se prijavilo za natjecanje. To je 52 ljudi od 7 do 87 godina koji će od 04:00h do 12:00h oderati muda ne bi li ušli u kuću slavnih konavoskih udičara. Te ljude treba negdje smjestiti, nahraniti, napiti ali i paziti na njih jer oni su Udičarenje. S uvjerenjem da smo napravili pola posla kroz glavu mi prolazi voda, hrana, drva, plin, gradele, teće, agregat, muzika, led, vino i ko zna što sve ne. Shvaćam da smo tek na pola mise, ali znam da je to uz ovaku ekipu sitnica. Ono čemu sam svjedočio u narednih par dana do udičarenja na lokaciji bez signala Bogu iza nogu je prava organizacijska harmonija!

Maro dotjeruje Luku i donosi drva, DVD Čilipi riješava vodu i agregat, Alen se nudi s ekstra stolom, klupama, gradelama i velikom tećom za mušule, Zlatko organizira razglas i muziku, Roberto vino, Mario plin, a u ekipu uskače i Ivan koji mi je na raspolaganju 24/7 za SVE što treba...

24h do Udičarenja

Jutarnji odlazak u nabavu. Oni česi što jedu po odmaralištima na autoputu su mila majka za ovo. Natrpan do vrha gegam se cestom do Luke.

Spenza

Tamo me čekaju Maro i Ivan i polako prenosimo stvari. U daljini grmi, stanje mora 5, počinje kiša, stiže lempo. Svima je jasno da je za uru vremena sunce ali isto nije lijep osjećaj. Mi ćemo spavati na Luci i čekati natjecatelje makar padale sjekire. Sjedam u auto i natrag prema Sierri, stožeru Udičarenja. Očekujem barem 15 poziva natjecatelja s, izvinite, glupim pitanjima "Oće biti udičarenja?". Hvatam signal i ne mogu vjerovat. Niti jedan jedini! "Opa, nema zejebancije!" - veselo promrmljam jer izgleda da su ozbiljno shvatili natjecanje. Brzinski tuš, ruksak, vreća za spavanje i natrag u stožer.

Nevrijeme

Finaliziram ekipe i poste. Zovem svih ponaosob da provjerim jesu spremni, kad kreću, kad i kako se planiraju vratiti. Dajem im posljednja upozorenja za sigurnost jer to je najbitnije, da se svi vrate u komadu. Teren na kojem se lovi je izrazito zahtjevan. Oštre i nepristupačne stijene, strme litice i teško prohodni tereni iziskuju velike napore ali stvaraju i genijalne ideje. Pa tako ekipa "Čistunci" a.k.a "Dvojac bez kormilara" nosi maleni gumenjak na napuhavanje s kojim će odveslati do ponte s koje će loviti. Nažalost, prvi časnik palube prilikom ukrcaja upada u more ali ni to ga ne spriječava da nastavi natjecanje u zoru po laganom burinu ko od majke rođen. Probleme je imala i ekipa "Paćenici" kad im je u cik zore veliki val pomeo stalak i štapove pa je jedan član skakao u more da spasi situaciju, a drugi nastavio loviti. Što ti je natjecanje i želja za pobjedom.

Maro je na Luci, a Ivan i ja šaljemo posljednji pozdrav signalu i silazimo u divljinu. Luka blista zahvaljujući Maru. Toliko dobro da je složio drva po abecednom redu. Razveseljavam ga s par hladnih karlovačkih. Palimo spirale za komarce, more smiriva, Ivan pokušava prevariti koju ukjatu u pjeni, ložimo gradele. Večer je ko iz bajke. Kruzer na pučini. Zvijezde. Vadim pancetu, motam je oko krilca i pravo na gradele. Arija. "Bemti što je ovo dobro!" - vikne Maro. U daljini se naziru baterije. Prve ekipe se spuštaju na poste. Uvlačim se u vreću i lagano tonem u san.

Udičarenje!

Nešto me tapša po ramenu. Odmah mi pada na pamet onaj kravosas. Otvaram oči i ispred sebe vidim mutnu figuru i po svemu sudeći bočicu rakije. Trljam oči, nazdravljam i pozdravljam ekipu "Žabari". Pero i Pinky ne znaju gdje im je posta. Da budem iskren - ne znam ni ja. U biti znam, ali tek sam otvorio oči, drmnuo rakijicu i sad mi se ne pješači pola sata do "Žetka". Pokušavam odgonetnuti "kapacitet" ovog smjelog dvojca. Totalne legende. Vidi im se u očima da jedva čekaju bacit tunje, ali nemaju pojma gdje ih vodim i znam da će mi j**** sve po spisku kad (ako) se vrate. "Joj, Pero je u kratkim gaćama!" - smijem se u sebi dok gazimo prema Žetku. Tamo ima drače ko u Kini riže. U povratku susrećem i legendarnu ekipu "After" koja ide na postu ravno s party-a. Ne prepoznajem ih u mraku pa pitam "Ko ide?". "Ekipa simpa!" - čuje se kroz grmlje. Veseli i raspoloženi, naoružani s dvije Okume Octane i pregršt varalica, spremni za predivno spinning jutro na konavoskim stijenama.

Mokar ko voda vraćam se na Luku. Budim Mara i kuhamo kavu. Ah, taj miris kave u zoru na stijenama. Neke se stvari ne mogu kupiti novcem. U to nam dolazi legendarna ekipa "Vasijev Do". Jozo i Dragan su s nama već 7 godina. Veliki prijatelji Udičarenja.

Vasijev Do

Nedugo zatim stiže i Zlatko s razglasom. Palimo agregat i puštamo prvu pjesmu. Pjesmu koja nekako zaokružuje cijelu priču . Silazi i Đivo, nosi led. Eto i Roberta s vinom. Sunce se polako prostire po Luci. Ekipa "After" na obližnjoj posti ima griz na spin. Vade iglicu od 7cm na SeaSpin Mommotti od 18cm! Čuje se smijeh, a nedugo zatim i "Opaaa!". Nakon iglice, Vedro i Ivan na istu varalicu vade i lijepog škarma od 1kg.

Škaram

Stiže familja. Mati Sniježana je kao i svake godine zadužena za ručak, a ručak nosi frend Mijo - 40kg mušula ravno iz Stona. Sestra Ana, bolja polovica Gabrijela i prijateljica Tea su zadužene za pripremu i sve što treba, tata kao pametan dolazi na ručak. Tu su i prijatelji iz Norveške koji donose neku paklenu Norvešku rakiju. Ivan i Maro uskaču u šank i Luka se pretvara u mali restoran.

Bife Lako Ćemo

Silaze i veliki prijatelji udičarenja iz Agroturizma Brautović - Mato i Jule s domaćim kruhom i paštetom od palamide. Dakle, za predjelo imamo paštetu od palamide i domaći kruh, zatim freške stonske mušule i na kraju sav ulov na gradele! Nije loše? Nestrpljivo iščekujemo prve ekipe.

Među prvima dolazi ekipa "Van Gogh". Pionir fotografije u Konavlima - Krešo "Van Gogh" i pjesnik, kralj a vola i najveća legenda Udičarenja - Šjor Tonći. "Ante, ne grize, a Heineken nam se ohladio..." - kaže vremešni ali vitalni 82-godišnjak! Inače pobjednik 5. Udičarenja! Isti tren grabim ledeni Heineken iz frižidera i kreće pjesma.

Van Gogh

Stiže i ekipa "Mika i Kuki" i nose lijepu oradu. S nama je i "Ekipa Simpa" s lijepim škarmom, trenutno vodeći u poretku. "J**** ću ti sve po spisku!" - čuje se iza stijene. Stižu nam Pero i Pinky. "Pero gdje si ti bio, na Kilimanjaru?" - netko dobaci i svi krepaju od smijeha. Pinky vadi par lijepih saraka, isplatilo se! Stižu i ekipe "Nepobjedivi" i "Simply the best" s Tršikovca s manjim pagrom i nešto kanjaca. Svi se pitaju kako se provodi društvo s Puvalica? Tamo je 5-6 ekipa i cijelu noć je bilo veselo. A gdje su tek oni koje se najviše očekuje? Ekipa "Paćenici" s okrutne poste Pać, ekipa "Zlajk" s poste Golubinjak, ekipa "Čistunci" i jedan od najvećih na ovim prostorima, gosp. Andro Bačan, dvostruki osvajač Udičarenja koji ove godine prvi puta lovi s nećakom Josipom na udaljenoj posti Zagoni?

Stižu nam dva brata Nikša i Pero Pendo iz ekipe "Tintilinovo gumno" koja nažalost nije ostvarila ulov. "Išli smo na sve ili ništa!" - kaže Nikša.

Tintilinovo gumno

Odmah za njima stiže i ekipa "Super Bosna" koja lukavo skriva ulov, međutim otkrivamo da se radi o 3 lijepe murine zajedno teško oko 4.5kg. Stiže i ekipa "Uskok". Niko i Oli donose velikog kantora, a tu su i ekipe "Tintilini" i "Komajska Bugovina" s uglavnom sitnim primjercima.

"Spušta se još netko!" - uzvikne Ivan. Stiže kralj! Na Luku silaze Andro i Josip. Vidim smješak na Androvom licu i odmah znam da su dobro prošli.

Andro i Josip

Svakakvog blaga je bilo u toj vreći. Ugor od 4kg, nekoliko divnih saraka, fratara, škarpina, tabinja, kanjaca i pijerki. Sve zajedno sjajnih 8kg! "Imamo pobjednika!!!" - uzvikne netko. Nezahvalno je išta prognozirati dok se svi ne vrate, međutim ovo je hvalevrijedan ulov, podvig rekao bi. S obzirom da ribu bodujemo u tri kategorije gdje su u 3. kategoriji ugor, murina i hobotnica, u 2. kategoriji riba srednje kvalitete a u 1. kategoriji prvoklasna bijela riba, još uvijek se ništa ne zna!

Stiže i društvo s Puvalica i Golubinjaka. Ekipe "Čistunci", "Gizmovi Sinovi", "Kako Bilo", "Livorno", "Pola Ulice", "Rusi" i "Zlajk" nisu ostvarili značajan ulov, ali smijeha i društva nije nedostajalo i to je najbitnije! Iako im manjka iskustva. ekipa "Vapina" se vraća na Luku s lijepim sarkom.

Ekipa

Prije nego pružimo ruku Najvećem, čekamo Paćenike koji kasne zbog tehničkih problema i činjenice da su doslovno shvatili da se lovi do 12:00h, a Pać je zbilja daleko, da ne spominjem koliko opreme imaju. Mogla bi cijela Slovenija lovit s ovim što su oni donijeli.

Ekipa je već malo gladna pa prije službenog vaganja i dodjele nagrada serviramo fenomenalnu paštetu od palamide i domaći kruh. Zlatko vrti ugodne dalmatinske šansone, vino teče u potocima. Tim u šanku i van njega neumorno radi. Ivan se žrtvuje i ide po led, Maro pegla Zlatka da mu pusti "onu stvar", Ana, Gabi i Đivo lete okolo, Tea i Jule režu kruh, Sniježana priprema mušule.

Ana

Šampioni

"Evo Paćenika!" - netko uzvikne i prolomi se pljesak uz pokoji zvižduk.

Ivica

Svi gledaju u vreću s ribom. Ima tu svega, nije loše, ali ipak nije dovoljno dobro za prvo mjesto. Fina škrpina od 0,5kg, nekoliko lijepih saraka, fratara, tabinja, murina od 2kg i nešto kanjaca. Sve zajedno oko 4kg.

Zlatko isti tren smanjuje glazbu i idemo s proglašenjem pobjednika. Imamo 6 nagrada. Izradio ih je gosp. Jozo Miletić iz Splita, a u pronalasku istih nam je pomogao veliki gospodin i prijatelj Ludog Mora - Dario Dundić Dunda.

Nagradu za poseban doprinos 7. Prvenstvu Konavala u Udičarenju, bakrenu falkušu, odlučili smo dati Maru. Maro je bio dolje, Maro je Luka i napravio je zbilja puno za ovogodišnje udičarenje.

Maro i Falkuša

Zatim, posebnu nagradu za dugogodišnje sudjelovanje na Udičarenju i promociju istog dodijelili smo Draganu i Jozu iz ekipe "Vasijev Do"! Svih 7 godina su s nama i uvijek su dragi gosti.

Jozo prima nagradu

Nagradu za najzanimljiviji ulov, bakrenu lignju, dobila je ekipa "After". Škaram od 1kg na varalicu u 09:00h na posti Bjeline je veliki uspjeh! Bravo!

Vedro

Tri murine s poste Striježevica ukupne težine 4.5kg bile su dovoljne za treće mjesto i tako ekipa "Super Bosna" ide kući s bakrenim zubacem.

Treće mjesto

Drugo mjesto osvaja ekipa "Paćenici" i odlazi kući s bakrenom škrpinom.

Paćenici

Prvo mjesto na 7. Prvenstvu Konavala u Udičarenju i predivnog bakrenog šanpjera osvaja legenda nad legendama ribolova u Konavlima - Andro Bačan i njegov partner Josip Ražić! Bravo ekipa, svaka čast! Ovo je ukupno treća titula na Udičarenju za Andra, nadamo se da će ih biti još mnogo!

Andro

Majstori sa mora

Nakon neizostavnih čestitki Zlatko pušta Kuzmu & Shaku i svi hrle stolovima jer upravo stižu najbolje mušule na svijetu, 40kg čiste jednostavnosti i perfekcije. Bife "Lako Ćemo" radi kao restoran s 3 Michelinove zvjezdice, brzo i uigrano. Sva riba je na ledu u velikoj jaceri. Netko na šanku vadi 100kn i ide platit piće. "Ovdje vam se ništa ne plaća!" - kaže Ivan. Oliver koji je prvi put na Udičarenju ide od stola do stola i posprema. Beba, Mario i Ivana čiste ribu. Marinko pomaže. Đivo ide gore dolje. Mato pali gradele.

Puna jacera

Pune gradele

Gradele

Zabava

Društvo

Dolaze prijatelji iz Amerike. Ekipa s Puvalica s pjesmom podiže atmosferu. Šjor Tonći pjeva Santa Lucia. Lukom se širi vonj ribe s gradela. Vino ide u potocima. Zabava se nastavlja do noći kada poprilično ošamućeni pospremamo Luku koja opet blista. Svi se selimo u Sierre na after party do sitnih sati...

Pozdrav suncu

Party

"Kažu da smo sami kao kapljica u moru, a zajedno kao ocean." - razmišljam...

• udicarenje-2015-00001
  • udicarenje-2015-00027
  • udicarenje-2015-00028
  • udicarenje-2015-00029

(ovo je priča ispričana subjektivnim pogledom organizatora. nemoguće je sve upamtiti i nikoga ne izostaviti. kako mi budu j****** sve po spisku kako sam ih zaboravio, tako će se i ova priča nadograđivati)

(zahvale u posebnom članku)

Molimo vas da se ulogirate kako bi mogli komentirati

Korisnici u ovom razgovoru

Pomorci
pišite nam

Zadnji komentari

Puno hvala za izcrpljiv odgovor i pomoč...Pokušat ču nabavit neki model od Shimana Bottom ship, pa d...
Dakle ovako. Shimano Bottom Ship 90 i 110g / pink silver, pink zebra glow i Hayabusa 120g zlatno crv...
Pozdrav...
Molio bih autora, da ispiše koji modeli inchiku su bili u upotrebi i gramažu, pa da možd...

Lovostaji

• Drozd - Trajno
  • Kavala - 15.5. - 15.7.
  • Rakovica - 1.6. - 30.11.
  • Kirnje - 1.7. - 31.8.
  • Jastog - 10.9. - 15.5.
  • Hlap - 10.9. - 15.5.
  • Tuna - 1.1. - 1.4.
  • Iglun - 1.10. - 30.11. i 1.3. - 31.3.

Saznajte sve informacije o lovostajima i minimalnim veličinama dozvoljenim za lov.