Utorak, 12 Ožujak 2019 17:38 Napisao/la  Maritimo Fishing / Marjan Žitnik

Palagruža!

Palagruža je pokazala svoju pravu stranu i sad kad gledamo na to, kao da je moralo biti tako i da je baš tako savršeno.

Do jučer smo sanjali o zubacima sa Palagruže a sad ga zaboli za ribu od 8kg!!! Par minuta nakon on vadi još jednog od 4kg. Kad bi išli provjeriti jigove od udaraca, na pola puta udaraju nam lucevi i polande od 4, 7 i 9kg...

Krajem 2017. nakon dugotrajnog istraživanja napokon pronalazim brod koji ispunjava moja očekivanja i odlučujem se za kupnju Adria-e Event 750. Kada sam ga došao pogledati u Split, došao je i moj prijatelj sa faksa, Nebo. Par dana nakon rješavanja papirologije i transfera odmah sam počeo nagovarati Neba i Musu da dođu dole i da ga testiramo i lovimo, a svaka rasprava je završavala sa izjavom “Sinko, nećemo ić s tobom ako nas ne vodiš na Palagružu” na što sam ja odgovarao - “Ma gdje ću s brodom prvi put pa na Palagružu?”...

Oni su nastavili sa istraživanjima o udaljenosti Dubrovnika i Palagruže, ruta, vremena i slično te mene konstantno maltretirali a ja sam davao izgovore koji nisu imali smisla samo da me se okane. Nakon nekih 15ak dana, imao sam YOLO momenat i poslao im - “Ajde, amo na Palagružu” i tu je što bi Marko reko “Nasta cirkus”. Cijela 2 mjeseca proveli smo u ludilu, kao da smo već krenuli. Planiranje, vezivanje predveza, kupovanje nepotrebne opreme, servisiranje i pripremanje broda i ostalo, pa čak nam se i u snovima počela javljati Palagruža.

Nebo: “Ajme ljudi, sanja sam da smo išli na Palagružu”
Ja: “Jesam li ja išo?”
Nebo: “Jesi!”
Ja: “Ajme vrh!”

Ambicije

Palagruža - Predevezi

Dani su se približavali, čekali smo da se potrefi lijep tjedan i to se dogodilo 18.4. Oni su se odmah uputili iz Splita i avantura je krenula. Pri tome sam ubacio jednu bilježnicu u brod koja je postala brodski dnevnik, iz kojeg je većina ovog članka prepisana.

Brodski dnevnik

19.04.2018 (Dan 1)

Ekspedicija Palagruža
Polazak iz Dubrovnika u 11:39
Prva destinacija - Vrhovnjaci, Lastovo

Išli smo unutarnjom stranom Mljeta jer je bilo manje mora. No u kanalu između NP Mljet i Lastovnjaka uhitio nas je strašan maestral i prebacivalo je more preko broda. Sve pumpe radile su na max i jedva odradile posao. Vidili smo velikog igluna koji iskače par metara ispred broda.

Gorivo

Vino

I taman kad smo pobjegli u zavjetrinu i bonacu, udarili smo u bovu milju od apartmana na Lastovu iako smo svi troje pozorno gledali naprijed. Stvarno treba bit specijalac za ovo.

Marko i boca

Lastovo je predivno, vlasnica apartmana nam je ostavila i svoj auto. Ispod mostića u Pasaduru nismo mogli proći pa smo se sidrili ispred hotela. Imali smo sreću jer kažu da u Pasadur koča rijetko dolazi, a došla je baš taj dan te smo iskoristili priliku za kupnju svježe ješke.

Nebo i srdele

20.04.2018 (Dan 2)

Palagruža!

Ekipa je na Palagruži

Došli smo na Palagružu nakon 2:30h plovidbe. Javili se preko VHF-a svjetioničaru i rekli da idemo istraživati. Nakon pola sata proglašavamo bunar i govorimo da smo trebali ostat na Daksi ribat.

Bunar je potrajao do kraja dana dok Musa nije odlučio zaronit. Nikad nisam vidio tako dobrog ronioca koji se tako boji dubina, ali ipak smo na Palagruži. Odveli smo ga do samog ruba stijena, a Nebo i ja smo se vratili na poziciju nekih 300m dalje.

Nakon par minuta čuje se urlanje “Diži sidro i dolazi vamo!”, a Musa samo što se nije popeo na stijenu. Računajući da je morski pas ili nešto slično požurili smo i pokupili ga a on je samo ubacio škarma od 8kg u brod i rekao da mu je dosta za danas.

Marko i škaram od 8kg

Čim je zaronio kaže da ih je bilo cca 200 oko njega i da te ribe nikad nisu vidile ronioca u životu te da je samo opalio u prvoga koji je bio najbliže (i to ostima). Spomenuo je i da je ispod njih bilo 50 zubataca, ali adrenalin zna često poremetiti percepciju stvarnosti no htjeli smo i sami vjerovati u to pa i jesmo.

Nema što nismo pokušali na toj poziciji - inchiku, jigovi, bulentin, usoljena srđela, svježa srđela, lignja. Do kraja dana je i dalje bio bunar iz broda. Svjetioničar Vojo nam je spustio žičaru i prebacili smo stvari. Gumenjakom smo se prebacili na otok i upoznali se sa Vojom, Manuelom i Krešom.

Narudžba osnovnih potrepština

Vojo Plagruža

Palagruža je kao iz snova

Nebo na Palagruži

21.04.2018 (Dan 3)

Krenuli smo jako odmah ujutro. Trebalo je potezat dvije mreže. U njih nema molim te, hvala ili možete li - bilo je samo - “Momci treba potegnut dvije mreže”. Planirali smo se ustat oko 8-9, kako mi to inače “marljivi” ribari radimo ali je naređeno u 6. U polusnu gledamo kako Krešo salpava mreže koje smo otkačili i vadi morskog psa od 2 metra te ga u borbi otpetljava i baca u more. Šok i nevjerica, National Geographic uživo. Kao da se nalazimo negdje gdje nebi trebali, poput onih plemena koji ne žele kontakt sa ostatkom svijeta, ali iz nekog razloga nas još nisu ubili.

Palagruža - Mreže

To nam ulijeva strahopoštovanje i čast što se nalazimo tamo. Onda smo se i mi trudili bit takvi pa bez previše moljenja pitali za žičaru, sol i papar. Posebna je to vrsta ljudi, zanimljiva i životna. Krenuli smo s ribanjem oko 08:00 i Nebo je ulovio škrpinu 2,5kg na inchiku malo dublje od 60m.

Nebo i škrpina s Palagruže

Onda smo se prebacili na sjevernu stranu i opet pokušavali na srđele i lignje. Ništa nije išlo. Musa je zaronio i izvadio par stvari za večeru.

Pred kraj dana pustili smo da nas nosi kurenat sjevernom stranom i probali jiggat. Skinuli smo škrpinu, par kanjaca i onda eksplozija. Musi udara zubatac, mašina izvlači, mi kričimo. Nebo viče “VOOOJOOOOO” jer smo točno ispod svjetionika.

Zubatac na štapu

Ludilo u kojem ne znamo što bi napravili i od čuda Musa priteže kočnicu da riba ne ode pod stijene jer smo jako plitko (cca 25m) i tako gubimo ribu. J*bemo sve po redu i odlazimo nazad na svjetionik. Jedno je bitno, našli smo postu i tehniku i vraćamo se ujutro.

22.04.2018 (Dan 4)

Naspavali smo se i oko 9 krenuli na more. Odma smo pošli na istu poziciju od jučer i krenuli sa jiggingom. Shout Flash, Chaser i slični jigovi od 150g. Pustili smo da nas kurenat nosi van Palagruže zapadno. Odjednom na sonderu oblaci. “BACAJ, BACAJ!”

Oblak bacaj!

Oko 10:00 udara Musi i nakon kratkog vađenja na Xzogi zubatac od 2,5kg. Nastupa ludilo i bilježimo seku na GPS-u i vraćamo se. Meni udara još veća beštija i nakon duge borbe vadim svog prvog zubaca, cca 8kg.

Palagruža, Marjan i Zubatac

Imamo svi udarac u isto vrijeme, meni ispada a Nebo i Marko vade 2 zubaca od 4-5 kg. Musa vadi još jednog velikog ali mu ispada prilikom isplivavanja na površinu, ne uspjevamo ga dokučiti jankom. Udica je pukla, da li od njega ili udarca od prošle ribe ne znamo, ali je vjerovatno on bio samo na jednoj udici i ispao pri katapultiranju iz mora. Musu boli ona stvar i samo oće nazad na seku, a ja pokušavam kružiti dok ovaj opet ne ispliva, što se nije dogodilo.

Marko i njegov zubatac s Palagruže

Palagruža, Marko i veliki luc

Dogodilo se sve o čemu smo sanjali...

Nebo i zubaci

Palagruža je puna prekoreta, apsolutno ludilo. Ovo je bilo ono po što smo došli a čemu se nitko nije baš realno nadao. U biti jest, ali…

Marjan i veliki luc

Nosimo ulov na žičaru i Vojo nas hvali. Prije roštilja, dok nam je pomagao zamotati ribu rekao je “Eto ga momci, kupi prnje i biži ća!”. Koliko god je tu bilo šale, čovjek je bio u pravu i bili smo istog stava. Musi se i dalje lovi ali nismo htjeli podcijenjivati more i otok, kao ni pretjerivati s ulovom jer smo u tom trenutku imali osjećaj da možemo izvaditi tonu ribe. S druge strane, takve pretpostavke često završe i razočaranjem. Predlažem da sutra idemo ća te se tako i dogovaramo na kraju.

Najbolji dan u životu!

23.04.2018 (Dan 5)

Ovdje sam prestao pisati brodski dnevnik i nikad nisam napisao ekspediciju do kraja i sada nastavljam tipkati gotovo godinu dana iza.

Brodski dnevnik

Zadnji dan pred polazak odlučimo još jednom brzinski poći do poste. Nalazimo iste signale i bacamo jigove. Srđela se rješavamo te u jednom trenutku bacamo svih 15-20kg u more što je ostalo da stvorimo više prostora u jaceri za ribu. Kreće kačat oko nas, širuni, mali lucevi i slično. Nakon kratkog jiganja nemamo nikakav odgovor s dna iako je na sonderu preočito da je tu brdo ribe i onda Marko dobija potez života!

Tuna Palagruža

Mašina kriči i izlazi bez kontrole. On viče gof i nada se da će ga kontrolirat ali ubrzo je bilo jasno da to nije gof. Iznijelo mu je 200-250m upredenice i mi vozimo prema ribi da on skupi upredenicu. U jednom trenutku dobivamo dojam da je riba blizu ali uskoro ona iznosi cijelu mašinu nazad.

Bilo je jasno da je to tuna. Ogromna tuna! Riba od 100 pa do pitaj Boga koliko kila - “500 kila!”, čulo se lupetanje s broda.

Agonija traje pola sata i riba vjerovatno nije ni skužila da smo je ulovili. Demonstracija moći i sile kao i nemoći nas samih. Horor. Tuna je bila udaljena nekih 200m od nas i na samoj površini tako da je upredenica stala horizontalno u zraku. U samo par sekundi Marko je morao poći na drugu stranu broda i sad zamislite taj luk i put koji je napravila u tako kratkom roku. Strašnom brzinom se kretala a nismo joj pružili ama baš nikakav otpor, a Marko je na light jigging opremi, od đogulina do zupčanika u mašini. U jednom trenu tuna je došla ravno ispod nas i na sonderu smo na dubini od 90m vidili zvijer od cca 2,5m.

Zvijer na sonderu

Musa se muči kao da dijete rađa a mi mu dodavamo i palimo cigare u ustima te mu davamo rakiju da pije.

Borba je trajala 3 ipo sata i popodne se bližilo kraju. Shvatili smo da nemamo šanse i pokušali naizgled namučenu ribu izvući na brod. Ali to je bio beton, kao da ste zapeli za dno. U biti mi smo se navlačili na ribu, a ne nju približavali sebi. Onda bi sve zategli na max i vozili brodom te imali dojam da je malo dižemo, pa se vratili nazad, namotali upredenicu i vukli opet. U tom trenutku se ona vjerovatno odmarala, spavala ili pila kavu s prijateljima komentirajući kako smo smiješni i čim bi došla dovoljno blizu (100m) samo bi krenulo iz mašine zzZZzZZZzzzz. Kao da ništa nismo radili 3 ure. Pokušali smo vezati upredenicu za bitvu pa voziti i nevjerovatno da ništa nije puklo. Odvukla nas je par milja prema Italiji, izgubili smo svjetionik iz dometa VHF stanice kao i iz vida jer je pala gusta magla.

U daljini su se čule “eksplozije” od tankera koji pale i turiraju svoje motore i samo smo čekali kad će se jedna od tih čeličnih grdosija pojaviti pred nama. Tu i tamo je prošao neki helikopter koji također nismo vidili a imali smo sad već Talijane u VHF-u koji su vikali “lunatico” i nismo znali je li se obraćaju nama ili nekom drugom obzirom da smo bili na samoj granici.

Odlučujemo okončati stvari. Marko zateže sve na MAX i vuče pod svaku cijenu te upredenica puca na mašini te on gubi 150m upredenice. Nismo toliko razočarani jer smo znali da nije bilo previše šanse iako smo se nadali.

Povratkom u domet radio stanice javljamo se Voju, Manueli i Krešu i pitaju “Jeste li je ulovili?”, mi odgovaramo negativno. Lijepo nas pozdravljaju, zahvaljuju kao i mi njima te nas zovu dogodine (što je sad uskoro) te mi obećavamo da ćemo to novo i neprocjenjivo prijateljstvo proglasiti tradicijom i da ćemo se vratiti.

Škola, motivacija i ogromna želja da se vratimo u raj na zemlji te se obračunamo s morskim nemanima!

Marjan Žitnik / Maritimo Fishing - www.maritimo-fishing.com
Marko Musuiln / Stari Ribar - www.stariribar.hr
Nebojša Veron / DobarTek - www.dobartek.hr

VIDEO

Pročitano 3935 puta
Više u ovoj kategoriji: « Jastog na inchiku / Video
Molimo vas da se ulogirate kako bi mogli komentirati

Korisnici u ovom razgovoru

pišite nam

Zadnji komentari

Ima ih Maguro isto kao i Malice 130
bilo bi danas ribe da postoji kontrola i red na moru
Nažalost imam osjećaj da je više krivolovaca ...

Lovostaji

• Drozd - Trajno
  • Kavala - 15.5. - 15.7.
  • Rakovica - 1.6. - 30.11.
  • Kirnje - 1.7. - 31.8.
  • Jastog - 10.9. - 15.5.
  • Hlap - 10.9. - 15.5.
  • Tuna - 1.1. - 1.4.
  • Iglun - 1.10. - 30.11. i 1.3. - 31.3.

Saznajte sve informacije o lovostajima i minimalnim veličinama dozvoljenim za lov.