Petak, 22 Svibanj 2015 10:50 Napisao

Prvi se pamte!

"Kad nešto stvarno želiš, čitav svemir se uroti da to i ostvariš!" - Paolo Coelho.

Znate onaj osjećaj kad vas "zareda" i sve što se zamislili ostvariti nikako ne ide po planu. I onda kad se najmanje nadaš, sve se poklopi! Hobi je zajebana stvar, pogotovo ako preraste u ljubav, a prerastao je...

Ping

"Ping!" - zvoni poruka u grupi. "Idemo li?" - pita kolega Marko. "Idemo!" - odgovaram ko iz topa. Javlja se i Ivica - "Ja nažalost ne mogu. Imam prove s klapom.". Nije prošlo desetak minuta stiže nova poruka - "Ljudi, otkazane prove, idem i ja!". "Hahaha. Vrhunski!" - razmišljam u sebi jer znam da će biti zabavno makar pogodili Slavoniju (op.a. voga) ili se prevrnuli s barkom. Vozim prema doma, gledam more i razmišljam što ćemo.

"Ping!" - nova poruka od Marka. "Okreni se i pogledaj nebo iznad Ivanice!". Ma koje sad nebo iznad Ivanice, j**** li ti Ivanicu! Vrtim glavom jer znam što to znači. Uglavnom, "Župska bura" je jedna od najjačih na Jadranu, a prvi znak da bi moglo doći do sranja su crni oblaci iznad Ivanice. Zamisli to ovako. Ako te uhvati, ne možeš se iskobeljat. Prekrsti se i nadaj da nećeš završiti u Anconi. Prvo ti servira neodoljivu bonacu i taman kad isploviš opali ti šamarčinu. Izlazim iz bogena, kimnem glavom desno kad imam što vidit, neodoljiva bonaca, a iznad Ivanice opaki kumulostratoivanicanimbus! Hmm, sjajno! Scenarij za naslovnicu...

"Ping!" - stiže poruka u grupi...

Marko je u pravu

Marko je skroz u pravu, iskusio je to na vlastitoj koži. More treba poštivati i najbolji meteorolog na svijetu je iskustvo, a Marko ga zasigurno ima više nego ja. Ja tražim utjehu u tehnologiji i tako kompenziram svoje neznanje. Palim Aladina i veselim se anđelima.

Glede tehnologije, sjećam se jedne super anegdote s Ivicom i Markom. Ribamo cijeli dan doslovno bez griza, tek nam tu i tamo zakuča udica ili olovo i podsjeti nas zašto smo tu. Razgovaramo o super sonderima, velikim talijanskim i grčkim ribarima i Markosu Vidalisu koji non stop lovi ribu a mi ništa. U jednom trenutko proleti galeb i posere se u more desetak metara od nas. Kaže Marko - "Evo galeba. Galeb je znak da je riba blizu!". Okrene se Ivica i kaže - "Markos Vidalis ima Simrada, a Ivica Klečak galeba!".

Uglavnom, Marko otpada. U međuvremenu se čuo s Ivanom i oni idu spinat na konavoske stijene, a Ivica i ja idemo na barku pa što bude. Marko nam daje posljednja upozorenja. Kujemo plan. Držat ćemo se uvale Tiha u Cavtatu. Eventualno panula prema van pa natrag u Tihu na ukjate, ovrate i njegovo veličanstvo.

Snjeguljica

Nalazimo se u 18:30h na barci, isplovljavamo i dolazimo na poziciju. Vrlo je plitko ali to i želimo. Tražimo poziciju bez voge, pečat na dnu, prošaran pijeskom, kamenom, ali i vogom. Nalazimo ga i bacamo sidro. Kurenat isti tren okreće barku. Dubina je tek 6-7 m, na toj poziciji inače lovimo ukjate, sarke i ovrate. Plan je sljedeći. Mijesimo ubojitu Ludo More pastelu i krećemo s brumom niz kurenat. Brumamo barem sat vremena, sitno i pomalo da ih razdražimo, zatim ih u sumrak dižemo na površinu s koricama kruha i otvaramo paljbu. U međuvremenu s krme bacamo dva štapa a volo. Za nju i njega.

Na barci je vruće za popizdit. More ko ulje, ni daška vjetra. U jednom trenutku kaže Ivica - "Ivanica? Ivanicaaa? Je**** ga Ivanica! Puhni neštooo rastopit ću se ko Snjeguljica!". Odmah se sjetimo Marka, krepamo od smijeha i zapjevamo (oprosti kolega)...

Danas pada riba! Amen!

Nešto se događa. To jednostavno znaš. More je živo. Ispod barke prolazi veliko jato cipola. Ukjate pljuskaju po površini. Već znam da će ih biti jer su velike i agresivne, korica kruha ne dotakne površinu i već je nema. Čekamo noć. Otprilike je 19:25h. Lokalni barkarioli nas zejebavaju. Tip ispred Hotela Cavtat lovi cipole. Djeca na biciklima. Trening na nogometnom. Čuju se zvona na crkvi Svetog Nikole. Otvaramo snickers i divimo se zalasku. Kao da je vrijeme stalo. Ljeto je tu.

Uzimam štap, stavljam pastelu i zabacivam. Tipični griz ukjate. Isti tren guta pastelu i bježi. Polako i pravilno zateže najlon i samo je pitanje trenutka kad će je malena kristalka koštati glave.

Taman da ću udrit kontru kad Ivičin štap s krme kreće u nezaboravni tango. Usprkos molanoj kočnici Octana kreće u ples života. "Barbarski griz!" - vičem. "Šuti, šuti, šuti..." - šapuće Ivica. Nekako zaustavljamo štap i Ivica kreće u drill. Snažna kontra, rola cvili ali se ne da.

Odmah nam je jasno s kim imamo posla. Njegovo veličanstvo. Brancin! I to pravi. Kroz glavu mi prolazi stotine neprospavanih noći i sranja koja pretrpiš kad se posran vratiš s ribolova. Potiho se nadam da ovo nije takav dan. Ivica zateže kočnicu i dovlači ribu ispod Male Floramye. Vidimo ga. Instiktivno grabim jamku i spuštam je u more.

Sve je utihnulo, posljednji udarac po površini i riba je na pajolima! Ljepotan od 4.5 kg!!! Napokon! Gledam Ivicu. Smije se i ko da mu na čelu piše - "Ja sam trenutno najsretniji čovjek na svijetu!". Te 3-4 magične minute neću nikad zaboraviti...

Brancin i Ivica

Vadim mobitel i tražim poruku koju sam napisao ranije popodne "Danas pada riba! Amen". Gledam i ne vjerujem...

Prvi dio priče sam pokušao prepričati ja, a drugi dio će video. Uživajte...

Brancin, Lubin, Smudut, Labrax.

Oprema

• Ješka: Sipa
  • Vrijeme griza: 19:30h
  • Dubina: 5-6m
Molimo vas da se ulogirate kako bi mogli komentirati

Korisnici u ovom razgovoru

Pomorci
pišite nam

Zadnji komentari

Puno hvala za izcrpljiv odgovor i pomoč...Pokušat ču nabavit neki model od Shimana Bottom ship, pa d...
Dakle ovako. Shimano Bottom Ship 90 i 110g / pink silver, pink zebra glow i Hayabusa 120g zlatno crv...
Pozdrav...
Molio bih autora, da ispiše koji modeli inchiku su bili u upotrebi i gramažu, pa da možd...

Lovostaji

• Drozd - Trajno
  • Kavala - 15.5. - 15.7.
  • Rakovica - 1.6. - 30.11.
  • Kirnje - 1.7. - 31.8.
  • Jastog - 10.9. - 15.5.
  • Hlap - 10.9. - 15.5.
  • Tuna - 1.1. - 1.4.
  • Iglun - 1.10. - 30.11. i 1.3. - 31.3.

Saznajte sve informacije o lovostajima i minimalnim veličinama dozvoljenim za lov.